Ingen gillar modebloggar?

Det är riktigt inne att hata modebloggar i skrivande stund. Nyss var det ju ett bloggmingel och en shopoholic-debatt i svt, sen kom nyheten att vissa modebloggare kan ha gjort olaglig reklam på sin blogg.

Mediakaos.

Intressant att vågen av hat är så stor, vad är det som gör att så många inte gillar dem? Avundsjuka? Ärligt, vem skulle inte vilja tjäna pengar på sin blogg och samtidigt få höra hur "bra" man klär sig? Förstår bara inte riktigt hur de kan ha så stor publik när det finns så många som inte gillar dem, men antagligen är det en love/hate-situation. Läser du inte hatar du. Jag bryr mig inte så värst, har inget intresse för att läsa om vad en enskild person tycker om kläder för att inspiera mig. Lättare att leta efter kläder på egen hand. Men sen är jag ju av "fel" kön, majoriteten av modebloggarna är ju tjejer, no shit?

Nu till olika exempel på hur man ger utlopp för sitt hat. (undertrukna ord är länkar)

1. Antingen skriver du värsta debbatinlägget och låter som en åldring som är rädd att tekniken ska förstöra ungdomen. Ärligt, jag har inte bestämt mig för om författaren till det där inlägget skämtar, eller om den verkligen är så insnöad..

2. Du hatar dem så extremt mycket att du bara måste kasta skit på dem. Ett annat exempel på det är den här killen, som verkar hata allt i hela världen, ingen jag skulle vilja träffa i en mörk gränd precis..

 3. Du drar paralleller mellan modebloggar och dig själv.

4. Du skriver lite smått om att du inte gillar modebloggar. Inte så överseiöst som i (1).

Eller så gör man ingenting och bara låter det gå förbi...

Kommentarer
Postat av: nikey

(: hahaha, modebloggarna är antagligen hatade eftersom så många som driver dem tjänar så mycket pengar. tror du inte?

2008-03-18 @ 21:05:25
URL: http://nikehalvardsson.blogg.se
Postat av: nike

svar* oj, jag läste bara dina "exempel", inte texten du hade skrivit. haha och visst fan får man plats 2 i ett solarium, jag tror att man får plats 3 om man försöker riktigt ;) haha

2008-03-18 @ 21:18:22
URL: http://nikehalvardsson.blogg.se
Postat av: Filosofia

svar: men hur kul är det att glida omrking i 60 km/h? ;P ingen action där ju!

och ang. modebloggar så vet du nog var jag står i den frågan :)

2008-03-19 @ 11:23:30
URL: http://filosofiasblogg.se
Postat av: Fröken Wallenberg

Word! För böveln, många bloggare här på blogg.se förtjänar de pengar som modebloggarna istället får. Klart att till exempel en journaliststudent som skriver intressanta debattinlägg blir bitter om han bara når ut till 12 personer om dagen medan en liten pubertetstonåring som visar dagens läppglans och dagens VG på 8:ans nationella prov i hemkunskap på sin sida har fyratusen läsare.

Oupps. Jag tror jag gjort mig skyldig till punkt 1 på min blogg *skamrodnad på kinderna*

Ps. He he, först nu upptäcker jag att Die måste betyda dö. Nu när jag läste underrubriken. Snacka om trög. Jag tänkte på tyskans die. Det vill säga BloggEN.

2008-03-21 @ 00:12:58
URL: http://frokenwallenbergsangrydiary.blogg.se
Postat av: Nicole

Svar: Ja, jag antar att det kan bli för mycket åt båda hållen. Rent spontant skulle jag tro att extrema förhållanden är det som blir läsvärt, men kanske är det inte så.
Jag kan inte påstå att jag har läst bloggen du nämnde, men jag har i alla fall besökt den ett par gånger. Jag minns att hon hade sakliga argument och framstod som ganska smart.

Angående inlägget kan jag bara hålla med och flina lite åt din första mening. Dessutom tycker jag att denna protest mot mode är löjligare än att slaviskt följa trenderna. Som slav har man inte brutit sig loss från de trygga kedjorna och vet inte riktigt hur det skulle vara utan dem, men som antimode-aktivist är man fri men låter sig ändå påverkas av modet genom att ha koll på vad som är trendigt och undvika det.

2008-03-21 @ 13:40:18
URL: http://frauneumann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0