Marias tid rinner ut i sanden..

image27


En av dem som bor på samma våning som mig, har antagligen rest bort lite tidigare än vad hon hade planerat. Hon har nämligen glömt bort att hon ställde sitt alarm på fel tid, den har larmat i över trettiosju timmar nu.

Om jag var henne, så skulle jag byta väckarklocka, för det är inget ljud jag skulle vilja vakna till. Först trodde jag att hon spelade tvspel, med världens sämsta trovärdiga säkerhetslarm. Den som har mixat larmloopen har nämligen inte prickat hel rätt, så efter två korta larmtjut så är det tyst lite längre än mellan de två tjuten. Detta gör att det låter helt psykat, eller som att klockan håller på att dö hela tiden.

Eftersom jag tvättade både igår och idag, har jag gått förbi hennes tjutande lägenhet ett par gånger, och då är det inte konstigt att man börjar fundera lite. Tänk om?

Nu när den har tjutit så länge, så börjar man fundera över om det inte har hänt något. Hon kanske har halkat i duschen, dött i sömnen eller vad man nu kan fantisera ihop. Det är nästan så man hoppas på att det har hänt något, bara för sakens skull.

Ge oss lite vardagsdramatik!

Ta inte det här på fel sätt, jag har inget emot henne, jag har bara träffat henne en enda gång på ett halvår. Det är svårt att veta om man tycker om henne eller inte...

/edit -den slutade ringa efter 48 timmar
image28

Kommentarer
Postat av: Louise S.A. - Aupair i USA

Jag är grym på att ge en pose i alla lägen.

Hahaha fan va roligt att bo granne med henne och hennes väckarklocka. Alltså ha hennes sovrum väggivägg eller nått.
Har hon kommit hem och stängt av den än, eller har batterierna dött ut?

Hur fixar du dina bilder i färger osv? Jag gillar dem starkt!

Ha de så bra!!
Kram Louise

2008-04-27 @ 17:57:06
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Cineast

Svar: Nej nej nej du har fel! Hon har ju gjort mer eller mindre stora filmer ända sedan hon var typ åtta år. Det är ju hon som är lilltjejen i Signs t ex. Jag tror hon kommer synas överallt de närmaste åren, precis så som det var med Dakota Fanning förut.

2008-04-28 @ 21:26:41
URL: http://cineast.blogg.se/
Postat av: anna

ojdå :O undra hur länge batterierna kommer låta den hållas då :D

2008-04-29 @ 15:00:31
URL: http://aaccz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0