Michael Mmmore

image33


Jag har sett tre Michael Moore dokumentärer på två dar. Det är mycket dokumentär på lite tid, ungefär sex timmar totalt. Så här i efterhand känns det som en ganska bra form av dokumentär, man blir inte uttråkad, det varvas med humor eller så kör han på ett lite annorlunda spår men med samma tema.

Av Sicko, Fahrenheit 9/11 och Bowling for Columbine gillade jag nog BC mest. Snacka om att Usa är insnöade på vapen. Tex fanns det en bank som lockade med ett gratis gevär om man öppnade ett bankkonto hos dem.

Vapen + Bank ≠  Logiskt

Jag hade inte blivit förvånad om någon fick för sig att öppna ett bankkonto, och sen råna banken när man ändå var där och fick ett vapen..

Kommentarer
Postat av: Maja

du anar inte hur jobbigt det är med påträngande föräldrar som lägger sig i minsta detalj i ett blogginlägg.
Dewt är därför.
Om främlingar läser det skiter jag fullständigt i.

2008-05-07 @ 08:46:08
URL: http://majakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0