So, for how long?

Ibland går tankebanorna i motsatt riktning. Då och då fastnar jag verkligen för en låt, så jag spelar den på repeat. Tiden går och man fastnar i det man gör, det går ½ - 1 timme, och så hör man att grannarna är ute på vift. Hur länge har jag lyssnat på den här låten? Har de varit utanför lägenheten ännu en gång under den här perioden, märkte de att jag fortfarande lyssnar på samma låt?

Då kommer jag i denna tankebana, inte första gången. Vi säger att jag är värsta eremiten, inga vänner, jag är elak mot alla och till och med mina föräldrar/familj hör inte av sig. Ingen knackar någonsin på min dörr och vill hitta på något, inga telefonsamtal. Om jag skulle sitta som nu, lyssna på samma låt och sen bara falla död ner. Jag dör, skit i på vilket sätt, jag dör.

Ingen hör av sig, för jag är ju världens elakaste eremit, hur lång tid skulle det ta innan grannarna undrade varför i helvete jag lyssnar på samma låt dygnet runt? Förutsatt att jag inte spelar så det hörs på nätterna, men när de går förbi min dörr.

Varför kommer jag att tänka på något sånt? Det lär ju aldrig hända, men ändå tycker jag det är kul att spekulera..

Kommentarer
Postat av: Nicole

Svar: Nej, bajsbloggare menade jag, inte bajsbloggar. Med det menas skribenter som bloggar om bajs. Själv har jag inte stött på bloggar som endast handlar om bajs, men det kommer väl det också antar jag. Man skall ju vara nischad, inte sant?
Depressiva bloggar är intressanta ett tag för mig som psykologinörd, men det växer sig snabbt till att bli irriterande, tyvärr kanske. Vilket är intressant i sig självt - varför har vi så svårt för att orka med deprimerade människor och vad är det som gör att vi rent av inte kan tro på att de är äkta?

2008-03-17 @ 00:06:34
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Filosofia

svar: eftersom jag inte tittar är det inte mitt problem ;P

2008-03-18 @ 10:58:58
URL: http://filosofiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0