Anonym kritik

När bloggare får anonym kritik, hatkommentarer utan namn. Då byter de till defensivt och skriker på de anonyma att de är jävligt fega eftersom de inte vågar "skriva sitt namn". Gör det inte ondare när fienden har ett ansikte? Vill du hellre veta att Joel, Sandra och Bertil tycker att du skriver som en kratta och ser ut som ett skruvstäd? Jag kan inte relatera till detta, eftersom aldrig fått några sådana kommentarer. Men jag tror att det skulle betyda mer eller göra mer skada om jag visste att den och den inte gillade mig. Om jag skulle få en anonym känga skulle den inte träffa så hårt, det skulle vara en droppe regn istället för en blixt från klar himmel.

Och hur svårt är det att skriva "fel" namn egentligen.. Bara för att personen skrivar att hon heter Sara så kan det lika gärna vara en finnig Lars bakom tangentbordet som håller på..

Kommentarer
Postat av: anna

onödigt att skriva taskiga kommentarer överhuvudtaget.. kritik är en sak. Men om personen bara är ute efter att vara taskig borde den tänka över sig själv.

2008-03-23 @ 23:44:53
URL: http://aaccz.blogg.se
Postat av: Neumann

Jag ser personligen ingen skillnad. Det är kritiken som är det väsentliga, inte vem som ger den. Och om kritiken består av "lolol ful du e kk" spelar det ingen roll om "Anonym" eller "Sara" har gett den -- den är lika meningslös för mig i vilket fall. Kanske beror det på att jag inte har ett behov av att peka tillbaka och säga "Du då!".

2008-03-29 @ 18:53:04
URL: http://frauneumann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0